سررسید 1402

مشکلات عکس و حجم فایل برای طراحی سررسید ۱۴۰۰

خریدو فروش سررسید 1397 دموت- کد 2

اندازه و دقت عکس در سررسید ۱۴۰۰ چگونه باید باشد؟

گاهی طراحان جوانی که برای سررسید ۱۳۹۹ عکس مورد نظر خود را پس از وارد کردن ( import ) در نرم افزارهای برداری همچون corelDRAW و یا Illustrator کوچک یا بزرگ می کنند و چون در ظاهر چیزی تغییر نمی کند و کیفیت تصاویر تقریبا شبیه به تصویر اصلی است تمام کار طراحی را به همین ترتیب ادامه می دهند.

مثلاً برای طراحی یک بروشور چند لتی که دارای عکس های متعدد است تمامی تصاویر را وارد نرم افزار corel کرده در آنجا به سادگی تصویرها را هر اندازه که می خواهند بزرگ و یا کوچک می کنند و در انتها سند را پس از آماده شدن به همین صورت برای خروجی فیلم لیتوگرافی ارسال می نمایند.

چند نکته را باید در نظرداشت. دقت کنید که بزرگ کردن تصاویر به این شکل باعث کاهش رزولوشن یا دقت عکس می شود چرا که با بزرگ کردن تصویر فاصله نقاط از هم دور شده دقت کاهش می یابد طبیعی است که کاهش دقت عکس ها بر روی مانیتور قابل تشخیص نیست مگر اینکه عکس به اندازه بسیار زیادی بزرگ شود.

اکنون عکس را با دقت dpi ۳۰۰ به نرم افزار Corel وارد کنید از این عکس سه نسخه کپی کرده در همان صفحه  corel قراردهید یکی را بزرگ دیگری را کوچک کنید و سومی را به همان اندازه داشته باشید. اگر درنرم افزار corel هستید عکس را انتخاب کرده بر روی آن راست کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه آخر properties در (corel) را انتخاب کنید آنگاه مشخصات Bitmap را از منوی peroperties کلیک کنید. اکنون مشخصات عکس ها را که در سه اندازه دارید یکی یکی پس از انتخاب در پنچره properties ببینید. تصویری که به اندازه اصلی خود نرم افزار وارد کرده اید دارای رزولوشن  dpi ۳۰۰ است.

عکس که بزرگ کرده اید دارای رزولوشن کمتر و عکسی که کوچک کرده اید دارای رزولوشن بیش تراست. حال آنکه تعداد پیکسل های هر سه عکس یکی است و این بدان معنی است که شما تعداد نقطه مشخص را بهم نزدیک و یک بار دور کرده اید. پس بنابراین واضح است که در عکس بزرگ شده فاصله بین پیکسل ها بدون اینکه اطلاعات تصویری اضافه شده باشد زیاد شده است و در عکس کوچک شده این اطلاعات بهم نزدیک شده اند. اکنون هر دو حالت را برسی می کنیم. می دانیم که برای چاپ در شیوه افست بطور معمول تصاویر با دقت  dpi ۳۰۰ کفایت می کند پس زمانی که تصاویر را در نرم افزار به شکل گفته شده بزرگ می کنیم دقت عکس از dpi ۳۰۰ نسبت به میزان بزرگ کردن ماپایین می آید واین شکل درچاپ به شکل ناواضحی بسته به حد بزرگ کردن عکس در corelDRAW و یا…. متغیر است.

از طرف دیگر با کوچک کردن عکس به شکل گفته شده رزولوشن بالا می رود هرچند که در چاپ دقت پایین نمی آید و عکس به همان شکل مطلوب چاپ می شود اما این کار نیز مشکلاتی دارد بدین ترتیب که شما برای قرار دادن عکس کوچک فایل تصویر بزرگ تری را و تا رد نرم افزار برداری کرده اید درحالی که می توانستید عکس خود را در اندازه مورد استفاده با همان دقت  dpi ۳۰۰ وارد کنید پس چنانچه کوچک کردن عکس در یک کارپر تصویر مثل بروشور یا کاتالوگ زیاد صورت گیرد علاوه بر افزایش بی رویه حجم فایل و مشکلات مربوط به سرعت باز شدن فایل احتمال بروز مشکلات نرم افزاری در هنگام خروجی نیز وجود خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود عکس های خود را در نرم افزار های بیت مپ مثل photoshop  ابتدا ویرایش کرده سپس در اندازه مورد نظر و با دقت مورد استفاده مثلا  dpi ۳۰۰ وارد نرم افزارهای برداری کنید تا تصویری مطلوب همراه با حجم فایل متعارف داشته باشید.

سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود از مشکلات عکس در سررسید ۱۴۰۰ است.

سفارشی به شما ارجاع شده است شما بعد از اتودهای ذهنی و دستی اکنون قصد دارید آنها را درکامپیوتر اجراء کنید. در طرح شما تصاویر متعددی وجود داردکه گاهی لازم می دانید فیلترهایی نیز بر روی آنها اعمال کنید. در بسیاری موارد طراحان تصاویر را در اندازه اصلی و با دقت لازم برای چاپ اسکن کرده اند و با همین فایل های تصویر بزرگ شروع به اتود زدن بر روی کامپیوتر می کنند. بنابراین برای هر تغییر کوچک بایستی زمان زیادی صرف کنند تا تغییرات بسته به حجم فایل اعمال شود و بسیار پیش می آید که کارفرما مایل است تغییراتی بر روی طرح اعمال کند ، تغییراتی که به نظر او با توجه به وجود کامپیوتر بسیار ساده و راحت است و گاهی نیزمشتری در کنار طراح می نشیند و مرتب درپی تغییرات است. گاهی رنگ ، گاهی نوشته و شاید هم تغییرات کلی تر چه بسا یک روز تمام سپری می شود و هنوز ابتدای کار هستیم و بعضی وقت ها نیز ناچار هر دو ( طراح و مشتری ) به یک طرح نامطلوب به دلیل کمبود وقت رضایت می دهند.

 بنابراین برای اجتناب از چنین مسائلی که در چاپ سررسید ۱۴۰۰ پیش می آید بهتر است به شکل زیر عمل کنید :

برای اتود زدن بر روی کامپیوتر فایلهای jpg باحجم کم بسازید.

بهتر است اتودهای خود را نیز در نرم افزارهای برداری انجام دهید چرا که نوشته ها و بسیاری کارهای دیگر سریع و آسان تر جابجا می شود ، علاوه بر این از آن جایی که کار نهایی نیز بایستی برداری باشد (مگر در موارد خاص) بعد از تایید کار آماده تراست.

گاهی پیش می آید که در تصویر خود از فیلترهای متعدد استفاده می کنید که ممکن است انجام دوباره آنها در تصویر در ابعاد اصلی مقدور نباشد پس بنابر این پیشنهاد می شود که یافیلترها را بروی فایل اصلی اعمال کرده ، در انتها یک فایل تصویری کوچک jpg علاوه بر فایل اصلی برای انجام اتودهای کامپیوتری تهیه کنید یا اینکه روی تصویر jpg فیلترها و کارهایی که انجام می دهید در گوشه ای یادداشت کنید تا بعد از تایید نهایی و اعمال بر روی فایل تصویری اصلی دچار سردرگمی نشوید .

درحالت های گفته شده ، طراحی اتود بر روی کامپیوتر سریع و آسان خواهد بود علاوه بر این چنانچه مشتریان شما درکنارتان قرار گرفتند و شروع به اتود زدن به اتفاق کردید سریع تر به خواسته مطلوبتان خواهید رسید.

سررسید،سالنامه و تقویم رومیزی تقویم رومیزی ۱۴۰۰ – سررسید ۱۴۰۰ – سالنامه ۱۴۰۰ – سررسید ۱۴۰۰ – سالنامه ۱۴۰۰ – تقویم رومیزی ۱۴۰۰ در طرح و رنگ مختلف در سال ۱۴۰۰  آماده ثبت سفارش شما عزیزان برای سررسید و سالنامه ۱۴۰۰ در انواع سررسید وزیری ، سررسید اروپایی ،سررسید رقعی ، سررسید مدیران ، سررسید چرمی ، سررسید جیر ، سررسید ترمو ، سررسید گالینگور ،سررسید روزانه ،ارگانایزر ، تقویم رومیزی در مدل های تقویم رومیزی مدرن ، تقویم رومیزی خشتی و تقویم رومیزی و تقویم خبرنگاری به صورت عمومی یا به صورت سفارشی و سررسید اختصاصی می باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید