سررسید 1402

تصاویر استفاده شده در سررسید ۱۴۰۰ چگونه باید باشد؟

لیست قیمت سررسید 1397 واحد سالنامه دموت |کاتالوگ سررسید 97 | سررسید 97 | سالنامه 97|

دقت در اسکن تصاویر استفاده شده در سررسید ۱۴۰۰

اسکن کردن تصاویر در واقع مهم ترین مرحله از فرآیند طراحی تا چاپ است . اگر در طراحی های خود از تصاویر اسکن شده استفاده می کنید و این کار را با اسکنر خود انجام می دهید موارد متعددی را بایستی مد نظر داشته باشید .

برای اجرای اتودهای طراحی بهتراست ازاسکن با jpg پایین و ذخیره سازی jpg استفاده کنید تاسرعت انجام عملیات اتود بالارفته ، و سریع تر به طرح نهایی دست یابید (البته اینکار در مواقعی امکان پذیراست که همیشه به تصاویر اوژینالی که می خواهید در تقویم و یا سررسید خود به کار ببرید دسترسی داشته باشید)

انتخاب اوژینال مناسب :

برای این منظور به اجمال واژه “محدوده دانسیته” را توضیح می دهیم .

در مشخصات فنی اسکنرها اصطلاح Dmin و Dmax را داریم به معنی دانسیه حداکثر و دانسیه حداقل . ازطرف دیگر به طور قراردادی سیاهی مطلق را ۴ و سفیدی مطلق را صفر در نظر می گیرند .

محدوه دانسیه اختلاف بین دومقدار Dmin و Dmax می باشد .

محدوده دانسیه = Dmax-Dmin

برای مثال چنانچه Dmax=3/7 ۳/۰ Dmin= باشد ، محدوده دانسیه به قرار زیر است :

۴/۳=۳/۰-۷/۳= محدوه دانسیه

هر چقدر مقدار محدوه دانسیه به ۴ نزدیک ترباشد به معنای قدرت تفکیک و تشخیص بالای نقاط در اسکنر مورد نظراست .

به عبارت دیگر Dmax کمیتی برای نمایش قدرت تشخیص و تفکیک دو نقطه مجاور در تاریک ترین تصویر است و Dmin نیز کمیتی برای نمایش قدرت تشخیص و تفکیک دو نقطه مجاور در روشن ترین نواحی تصویر می باشد.

برای مثال چنانچه Dmax یک اسکنر ۴ باشد به معنای آن است که اسکنر فوق دو نقطه مجاور هم را که هر دو سیاه مطلق هستند تشخیص می دهد و همچنین چنانچه Dmin یک اسکنر صفر باشد به معنی آن است که دو نقطه مجاور هم که هر دو سفید مطلق باشند را اسکنر فوق می تواند تشخیص دهد. در حالی که عملاً تشخیص دو نقطه سیاه مطلق و دو نقطه سفید مطلق در کنار هم ممکن نیست .

بنابراین هرچه Dmax بالاتر و Dmin پایین تر باشد قدرت تشخیص و تفکیک اسکنر در نقاط تاریک و روشن بیش تر است که این مشخصه “محدوه دانسیته” گفته می شود ، بعبارت دیگر هر چه قدر محدوده دانسیه به عدد ۴ نزدیکتر باشد تشخیص و تفکیک نقاط از هم بهتر صورت می گیرد .

این مقدمه برای بیان محدوده دانسیه اورژینال های مختلف گفته شد . بدین ترتیب که در جدول دانسیه آمده است . مناسب ترین اورژینال ، جهت اسکن و استفاده در طرح اسلاید می باشد .

همان طور که از جدول می توان دریافت محدوده دانسیه برای اسلاید حدود ۳ می باشد ، عدد فوق با توضیحات داده شده قبلی به مفهوم قابلیت تشخیص و تفکیک نقاط روی اورژینال اسلاید می باشد که از بقیه اورژینال ها بالاتر است. درمورد کاغذ روزنامه به دلیل جنس کاغذ و شیوه چاپ محدوده دانسیته بسیار پایین است. بنابراین استفاده از اورژینال تصویر چاپ شده در روزنامه ، جهت استفاده در کار طراحی که قرار است روی کاغذ گلاسه سفید چاپ گردد ، پیشنهاد نمی شود چرا که تصویر اسکن شده از روی روزنامه دقت و وضوح لازم را نخواهد داشت .

رزولوشن تصویر سررسید ۱۴۰۰ :

دقت تصاویر یا رزولوشن در واقع همان dpi تصویر می باشد . این نکته راهمواره مد نظر داشته باشید که دقت تصویر در ابعاد مورد استفاده شما بایستی dpi ۳۰۰ باشد و این قائده برای زمانی است که قصد چاپ افست طرح مورد نظر خود را دارید. در موارد دیگر چون چاپ با چاپگر جوهر افشان یا استفاده در طراحی صفحات وب لزومی به داشتن چنین دقتی ندارد .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید