صنعت چاپ و تبلیغات

انواع جلد سررسید برای خرید و سفارش سررسید ۱۴۰۰ چیست؟

خریدو فروش سررسید 1397 دموت- کد 3 سالنامه پویا اروپایی ماه شمار

انواع جلد برای خرید و سفارش سررسید ۱۴۰۰ چیست؟

برای سفارش و خرید سررسید ۱۴۰۰ یکی از مسائل مهمی که خریداران سررسید باید به آن اشراف داشته باشند جلد است.  سفارش دهندگان سررسید باید بدانند که چه نوع جلد و با چه رنگ آمیزی را می خواهند. برای این منظور در اینجا  توضیح اختصاری در مورد انواع جلد سررسید آورده می شود و یادآوری می گردد که مطالب کاملتر در قسمت نکات سفارش سررسید است.

انواع جلد سررسید به شرح زیر است:

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی از تنوع بالای رنگ و طرح برخوردار می باشد و شباهت زیادی به چرمهای طبیعی دارد به صورتی که در سفارشات اختصاصی با تیراژ بالا میتوانید از رنگ و طرح دلخواه خودتان (رنگهای سازمانی ) استفاده کنید. اما در سفارشات با تیراژ پایین میتوانید از چرم های موجود در مجموعه استفاده کنید که معمولا از رنگ ها و طرح های به روز استفاده میشود که جنبه عمومی دارد.
دلیل استفاده از چرم مصنوعی قیمت مناسب آن نسبت به چرم های طبیعی میباشد.

حک لوگو بر روی چرم

حک کردن لوگو بر روی چرم به چند روش انجام میشود
لیزر , پلاک , طلاکوب , داغ کوب و چاپ سیلک

لیزر 

مجموعه دموت اولین تولید کننده سالنامه های چرمی با قابلیت تغییر رنگ بعد از لیزر است
در این روش بعد از لیزر کردن چرم , لوگوی شما با رنگی متفاوت نمایان میشود . اهمیت این روش برای شرکت هایی است که ترجیح میدهند حک لوگو با رنگ سازمانی خودشان بر روی جلد اجرا شود . جذابیت این روش برای شرکتهایی که رنگ لوگو ثابتی ندارند هم زیاد است زیرا از طریق لیزر میتوان کوچکترین جزئیات لوگو را به راحتی بر روی چرم اجرا کرد.

توجه ⇐ در نظر داشته باشید برای انجام لیزر حتما از تولیدکننده نمونه لیزر شده کار خود را بخواهید, زیرا برخی از چرم ها قابلیت حک با لیزر را ندارند.

پلاک

در این روش لوگوی شما بر روی پلاکی از جنس استیل ( طلایی , نقره ای , دودی )حک میشود و به وسیله چسب بر روی جلد چسبانده میشود. حتما باید از پلاک و چسب مناسب استفاده شود تا بعد از مدتی پلاک از سررسید جدا نشود.

 

داغ کوب

توجه داشته باشید که داغ کوب کردن روی چرم چندان رواج ندارد زیرا چرم بعد از داغ کوب تغییر رنگ پیدا نمیکند و فقط لوگو را به صورت گود شدگی نمایان میکند. بهتر است برای داغ کوب از جنس ترمو استفاده شود که توضیحات آن داده میشود.

 

 طلا کوب و نقره کوب

این روش تقریبا شبیه داغ کوب میباشد با این تفاوت که هنگام پرس یک لایه نوار طلایی یا نقره ای بین کلیشه و جلد قرار میگیرد که باعث میشود لوگوی شما به رنگ طلایی یا نقره ای دیده شود. اگر سطح چرم صاف و یکدست باشد استفاده از طلاکوب و نقره کوب بلامانع است در غیر این صورت کیفیت مطلوب حاصل نمیشود.

چاپ سیلک

استفاده از این روش برای چرم های طرح دار که سطح رویه آنها صاف نیست بلامانع میباشد. چاپ سیلک کیفیت بالایی دارد و تمام جزییات لوگو شما را نشان میدهد.

 

جلد ترمو

روکش ترمو شباهت ظاهری زیادی به چرم مصنوعی دارد اما از نظر کیفی , کیفیت ترمو بهتر است .
وجه تمایز ترمو و چرم مصنوعی در این است که ترمو نسبت به حرارت واکنش نشان میدهد و تغییر رنگ پیدا میکند ( تیره میشود ) به همین دلیل مصرف ترمو در چاپ سالنامه رواج پیدا کرده است به طوری که با تغییر رنگ سطح داغی خورده لوگو شما نمایان میشود.

 

  • حک لوگو روی ترمو
    همانطور که گفته شد به دلیل تغییر رنگ پیدا کردن ترمو بعد از داغ کوب شدن متداول است که از این نوع روکش جلد بیشتر برای زمانی استفاده شود که شما قصد داغ کوب دارید در غیر اینصورت میتوانید به دلیل قیمت مناسب تر از چرم مصنوعی استفاده کنید.
    در جلدهای با روکش ترمو حک لوگو شما به صورت پلاک و طلاکوب هم قابل اجراست.

جلد گالینگور

از دیگر انواع جلد سررسید می توان به گالینکور نام برد. گالینگور یک لایه کاغذی است که بر روی آن پی وی سی لمینت میشود و ضخامت آن نسبت به چرم و ترمو نازک تر میباشد.
گالینگور از نظر رنگبندی و طرح تنوع زیادی دارد و به دلیل سازگاری با انواع چسب , در تولید جلد سررسید مورد استفاده قرار میگیرد.استفاده از گالینگور با کیفیت باعث میشود که سررسید بعد از مدتی از محل باز و بسته شدن جلد دچار پارگی نشود.

  • حک لوگو روی گالینگور
    بهتر است وقتی شما سررسید با روکش گالینگور سفارش میدهید برای حک لوگو از روش طلا کوب و داغ کوب استفاده کنید چون این روش جلوه بهتری به لوگو شما میدهد.
    استفاده از بقیه روشهای حک لوگو به جز لیزر در جلدهای گالینگوری بلامانع میباشد و به سلیقه مشتری بستگی دارد.

جلد سلفون

یک یدیگر از انواع جلد سررسید جلد سلفون است. استفاده از روکش سلفونی بیشتر در سفارشات اختصاصی رواج دارد ( حداقل تیراژ ۱۰۰۰ جلد ) در جلدهای سلفونی شما میتوانید تمامی موارد دلخواه خود را به صورت ۴ رنگ بر روی کاغذ گلاسه ۱۵۰ گرمی چاپ کنید بعد از مرحله چاپ یک لایه سلفون بر روی آن اضافه میشود که باعث استحکام بیشتر کاغذ میشود تا دچار پارگی و زدگی نشود .
استفاده از خدمات تکمیلی مانند طلا کوب , uv موضعی و سلفون های مختلف به شکیل تر شدن این نوع جلد کمک میکند.

  • حک لوگو روی جلد سلفونی
    استفاده از خدمات تکمیلی مانند طلا کوب , uv موضعی و سلفون های مختلف به شکیل تر شدن این نوع جلد کمک میکند.
    داغی و پلاک در جلدهای سلفونی زیبایی چندانی ندارد
    حتما قبل از سفارش از تولید کننده بخواهید نمونه های اجرا شده قبلی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید